Bazą badania 360 stopni jest teza, że precyzyjna ocena kompetencji ocenianego menedżera winna zostać uzyskana poprzez uśrednienie ocen zatrudnionych w różnych działach przykładowo zwierzchnik, podwładni, koledzy z podobnych stanowisk itp.
W tym wpisie aktywność będzie sfokusowana na zagadnieniu opinii badanych w reprezentacji podstawowych metod: wydrukowana, ankieta, a także ankieta internetowa. Pozornie można te metody traktować jako takie same; w każdym z nich osoba ankietowana wypowiada się na temat oceny poziomu kompetencji wypowiadając opinię odnośnie ocenianej osoby. Formularze standardowa i intranetowa działają w oparciu o identyczną kolejność kompetencji,czyli nie widać różnic między nimi.
Ważnym jest obszar, który wskazuje, że warto stosować w niekiedy formularzy z dostępem przez internet. W takim przypadku (i częstokroć tak postępują dbające o precyzję raportu organizacje consultingowe w dziedzinie informatyki) zarządzający badaniem tak przygotowuje program komputerowy sterujący badaniem, tak, by każde z ocenianych zachowań udostępniane były w nieuporządkowanej kolejności. Dzięki temu, że zmęczenie respondenta interferuje bezpośrednio na wzrost błędu systematycznego wraz z kolejnym pytaniem, wykorzystanie przypadkowego rozkładu pytań wygładza wynik a w konsekwencji tworzy go bardziej jednorodnym pod względem statystyki.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: ocena 360 stopni, badanie 360, ocena 360, badanie kompetencji pracownika, badanie kompetencji, ocena kompetencji, metoda 360, ankieta oceny 360, formularz oceny 360, ankieta on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz