Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z często robionych badań w firmach. Może być dostawcą obrazu zarówno odnośnie tego jak odbierane są warunki płacowe jak również, co sądzą pracownicy o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowników prowadzone są zwykle zgodnie z listą: precyzyjne opisanie celu oceny satysfakcji, określenie zestawu cech, definiujących model, reprezentacja cech w ankiecie badawczej, zebranie danych w badaniu ankietowym, rachunki na otrzymanych danych empirycznych i przygotowanie raportu po badaniu.
W zależności od planu korporacji wybrane obszary ewentualnie całość badania często powierzane jest do realizacji wybranej firmie doradczej, która jest w stanie wykonać wszystkie zamówione u niej zadania połączone z poszukiwaną oceną.
Największym problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem badań satysfakcji pracowników bywa formularz badania, który zależnie od warunków istnieje w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci zewnętrznej.
Niezależnie od rozwiązania, uzyskane w ocenie ankietowej analizy informacje z ankiet wprowadzane są do odpowiedniego narzędzia IT (w wielu sytuacjach jest to dedykowany arkusz kalkulacyjny), który dokonuje agregacje danych oraz obliczenia statystyczne. Ich przejrzystość określa o tym jak wysoka jest wiarygodność określonej w analizie wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz